A trecut ceva timp de când nu mănânc produse de origine animală și mă simt extraordinar.
Ce crezi? Aproape toți cei care au aflat de decizia mea, au încercat să mă convingă că este una greșită:
- “Vorbește cu un medic mai întâi, nu face nimic de capul tău!”
- “Fără carne și lapte vei rămâne fără proteine și calciu”
- “Îți zic eu că dacă mănânci câte puțin din toate este mai bine”
- “Este o prostie, nu este bine!”
- “Nu mai știu ăștia ce să vă mai bage în cap, cu internetul vostru”
Din păcate obiceiurile devin legi și legile devin doctrină pentru toată viața. Rezistența la schimbare face aproape imposibilă acceptarea unor idei noi care să intre în contradicție cu convingerile noastre. Credem că ceea ce știm este singura variantă corectă și ajungem să mustrăm sau să dăm sfaturi oameniilor din jurul nostru.
Eu văd lucrurile din perspectiva omului de vânzare. Ai observant și tu ceva în neregulă la afirmațiile de mai sus? Nu găsești măcar o ÎNTREBARE!!!
Uite cum ar fi sunat acele afirmații sub formă de întrebări:
- “Ai vorbit cu un medic înainte?”
- “De unde iți vei procura de acum inainte proteinele și calciul?”
- “Ce zici dacă ai mânca câte puțin din toate, nu ar fi mai bine?”
- “Cum ai luat decizia asta? Este una bună?”
- “Crezi că internetul este o sursă bună de informare?”
*****
În vânzări este esențial să pui ÎNTREBĂRI! Practic ai două variante de a aborda clientul:
- Începi imediat să-ți prezinți produsele sau serviciile și vezi dacă vrea să cumpere, însă răbdarea clientului și șansele tale de a vinde scad considerabil;
- Îi adresezi întrebări pentru a afla cum gândește și ce nevoi are, pentru a-l determina să vorbească și pentru a se relaxa. După aceea începi să-i promovezi produsele sau serviciile, in funcție de dorințele și nevoile acestuia.
*****
Revenind la subiectul nostru, dacă carnivorii 🙂 m-ar fi întrebat: “cum de ai ajuns să nu mai mănânci deloc carne?” probabil aș fi căutat să mă justific, să mă implic într-o discuție interesantă cu ei și să nu mă retrag imediat. Toți au incercat să-mi “vândă” sfaturi, dar din păcate nu au stiut cum să pună problema.
Ce trebuie să reții? De fiecare dată când vinzi ceva, începe să pui multe întrebări clientului fără teamă. Vei identifica nevoile, vei ști clar ce argumente să aduci în favoarea produsului tău, vei afla dacă este dispus să cumpere și totodată vei economisi mult timp și energie.
Succese și excese!