Am renunțat la nervii din trafic. Mă concentrez la bunăstarea celorlalți si nu mă las influențat de atitudinea lor. Știu că așa voi putea schimba lumea. Îți dai seama că este o glumă! Realitatea este alta. Plec de la muncă într-o zi frumoasă de vară mândru că am avut rezultate excepționale. Intru în mașină, dau drumul la climă, la muzica preferată și vreau să ies cu spatele din parcare. Nu trec 3 secunde că se proptește un individ cu mașina în spatele meu si incepe să gesticuleze și să claxoneze insistent. Aștept puțin să văd ce intenții are, dă până la urmă înapoi ca să pot ieși cu spatele și ca un “cocoș înfuriat” ajung în dreptul geamului lui și încep să …!@#$%^&*… Ce să vezi! Individul care gesticula și claxona, ramâne mut în mașină și pe mine mă trec toate transpirațiile. Era superiorul ierarhic cu vreo 2 “etaje” peste mine sau mai simplu spus Regional Managerul care încerca să facă o glumă cu mine. TARE NU? 🙂
*****
A vinde nu este doar o profesie, este un mod de viață.
Ca reprezentant de vânzări, trebuie întâi de toate să te vinzi pe tine. Nu poți avea un comportament neadecvat în societate și la muncă să vrei să fii cel mai elegant, înțelept și cu bun simț om din lume. Clientul te poate recunoaște din niște ipostaze nepotrivite și nu numai că iși pierde încrederea în tine dar mai povestește și altor potențiali clienți despre prestația ta. În această meserie, devii persoană publică, influentă și trebuie sa te comporți ca atare. Ca să nu mai zic că oportunități de vânzare pot apărea oriunde întâlnești oameni, chiar și în afara programului de lucru.
*****
Nu ți se pare corect să pierzi clienți, doar pentru simplul fapt că vrei să fii un rebel în viața privată? Mie mi se pare corect! Eu nu aș cumpăra de la tine care pretinzi că ești un îngeraș, dar cu o zi înainte te-am auzit înjurând în trafic și încercai să mă calci cu mașina.
Să revin la isprava mea. Coborâm din mașini, ne uităm unul la celălalt, încercăm să zâmbim……și îmi adresează următoarea întrebare care pentru mine a devenit o lecție de viață: “Așa nervos ești și în fața clienților?”
Succese si excese!